SÅDAN GØR VI

1.

Først afdækkes bundmåtten, og der sættes sædeovertræk på. Seler trækkes ud, så der ikke bliver sprøjtet produkt på.

​2.

Bilen løftes på lift, og alle hjul og inderskærme afmonteres. Eventuelle bundplader, motorskjold og lyddæmpende svampe bag inderskærme afmonteres selvfølgelig også, hvorefter bilen kontrolleres for løs gummihud og rust. Ved gennemtæring eller behov for yderligere behandling kontaktes kunden.

3.

Bilen højtrykspules med ca. 35 grader varmt vand. Det er vigtigt at få spulet vejsaltet helt af. Efter vask ses bilen efter igen og originale propper til hulrum afmonteres.

​4.

Bilen stilles så til tørre med luftblæser og varme.

​5.

Overvognen gøres klar, beklædninger afmonteres og baglygter afmonteres evt. for at komme til hulrum.

​6.

Når bilen er tør, er første trin af sprøjtningen færdig. Hjulkasser og hele undervognen sprøjtes med en penetrerende, rustbeskyttende voks. Derefter sprøjtes alle hulrum. Der sprøjtes med forskelligt sprøjteudstyr for at sikre, at produktet er kommet ind i alle samlinger. Sprøjtningen kontrolleres med håndlampe.

7.

Overvognen sprøjtes også med en penetrerende, rustbeskyttende voks – også med forskelligt sprøjteudtyr for at sikre, at produktet er kommet ind i alle samlinger. Så samles overvognen, og hullerne proppes.

​8.

I undervognen monteres originale propper igen.

​9.

Skærmkasser og undervogn sprøjtes derefter med et slidlag for at beskytte den penetrerende rustbeskyttelse. Mercasols slidlag tørrer ikke op, det forbliver elastisk i flere år, men får dog en støvtør overflade rimelig hurtigt. Sprøjtningen kontrolleres med håndlampe. Hjul monteres. Slidlaget skal nu sidde i min. fire timer, før der må køres i den.

​10.

Afvaskning: Bilen vaskes med varmt vand og affedtes og tørres. Kanter og falser tørres selvfølgelig også. Der lægges rensevæske og svamp i bilen til aftørring af produkt ved evt. afdrypning fra døre, klapper osv. Tilstandsrapport/certifikat udfyldes.

​11.

Bilen er nu klar til de danske veje.